Tips om självkänsla.

Självkänslan har med din känsla för dig själv att göra. Den är grunden för dina tankar om dig själv. Självkänsla är en upplevelse av identitet och egenvärde för den du är.

4 snabba tips för bättre självkänsla:

Låt din kropp bli din bästa vän:
Istället för att se ner på din kropp och tänka "gud va jag har ful kropp" eller "jag hatar hur jag ser ut"
tänk positivt du ser ut som du gör det finns inget du kan göra åt det! "jag är unik" tänk så istället.
Bete dig mot din kropp som om den skulle va någon du tycker mycket om!
Vårda din kropp:
Skriv ner allt du vill göra för din kropp för att visa att du bryr dig! Ta ett varmt bad någon gång ibland. fyll den med skum och tänd ljus detta ger en harmonisk känsla i kroppen, kanske läs en tidning också bara för att ha något att göra.
Sitta rakt:
Det är bevisat att den som sitter och står men kutad rygg har oftast sämre självkänsla, så sträk på dig och visa att du har bra självkänsla!
Peppa dig själv:
Varje morgon titta dig i spegeln och säg "hallå snygging" det hjälper dig att inse att du är vacker! <3
Hoppas de hjälper!!
Puss och Kram
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0